سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیفیت ورمی کمپوست از ابعاد مختلف مورد ارزیابی دستگاه های اجرائی از جمله سازمان دامپزشکی قرار گرفته است

رویکردهای ملی و بین المللی در خصوص ورمی کمپوست :
طرح هائی نظیر  تبدیل پسماند به پروتئین و کود در مبدا با کرم، در مسابقه 10×100 ایده برتر نجات دهنده و موثر دنیا در وب‌گاه گوگل در سال گذشته شرکت و از 163000 ایده ارائه شده در جهان موفق به ورود در مرحله 100 ایده برتر دنیا شده است. در همین راستا در کشور این طرح  پس از موفقیت در دومین جشنواره پژوهش و نوآوری ایده تبدیل زباله به کود آلی در مبدا با کرم،  از طریق مردم و داوران به عنوان داغترین و محبوترین ایده شناخته شده  و در جشنواره کارآفرینان برتر استان‌های خراسان رضوی و تهران به عنوان کارآفرین برتر شناخته شد و از مسئولین کشوری تندیس، لوح و جوایز کارآفرین برتر را کسب کرده و با حضور در نمایشگاه نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به عنوان مبتکر منفرد مورد استقبال پرشکوه مسئولین و مردم قرار گرفته است . همچنین این طرح از سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان مقاله اجرایی و علمی برتر تندیس و لوح دریافت نموده است ، هم اکنون نیز موضوع در نخستین جشنواره بین‌المللی غذا با کسب عنوان برتر لوح تقدیر نماینده برنامه ‌جهانی غذای سازمان ملل متحد WFP  را کسب نمود.
بررسی وضعیت سلامت محصول کرمی :
بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایشات میکروبی در آزمایشگاه های معتمد محصولات حاصله کاملا سالم و فاقد عوامل زیان آور میکروبی است . در ادامه به برخی از نتایج حاصله اشاره میشود.

شمارش باکتریایی (ارقام به میلیون(
Salmonella
منفی
Ecoli
منفی
Fangus
منفی
نرمال شمارش باکتریایی با منشا دامی: یک میلیون کلنی در هرگرم
نرمال شمارش باکتریایی با منشا گیاهی: صد هزار کلنی در هرم
Salmonclla
منفی
E.coli
منفی

کادیلاک کرم ها
گونه ایزینیا فتیوا که در آن کرم کود و کادیلاک کرم ها نیز گفته می شود، از بستری که شامل مواد نیمه پوسیده مانند کود گاوی، کود اسبی (کودها باید خشک باشند)، کاه و کلش غلات و برخی زایدات و بقایای گیاهی می باشد، تغذیه می کند. در داخل این بستر اصلی می توان مواد تازه ای چون زایدات سبزیجات و میوه جات، مواد آلی و قابل تجزیه زباله های خانگی، پسماندهای کارخانجات غذایی و حتی لجن و فاضلاب (به جز فاضلاب صنعتی)، اضافه نمود. رطوبت مطلوب بستر، هوادهی، تغذیه و جلوگیری از سفت شدن بستر و نگهداری PH در حد 8-7 از نکات کلیدی در تولید ورمی کمپوست می باشد.

کود مرغی برای کرم ها سمی است
به طور کلی باید عنوان نمود که بقایای آلی غنی از نیتروژن به جز کود مرغی که برای کرم ها سمی است، برای بستر لازم و ضروری است. این کرم ها در خارج از سفره غذایی حرکت نمی کنند و به همین خاطر جمعیت این کرم ها بسته به دسترسی آنها به مواد غذایی رشد کرده و تثبیت می شود. این کرم ها از نور آفتاب و بارندگی گریزان بوده، باید آنها را از این دو عامل محافظت نمود.






تاریخ : پنج شنبه 92/1/29 | 10:43 صبح | نویسنده : محمد اکبری نودهی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.